Jak skutecznie reklamować się w internecie
O tym, jak ważne jest precyzyjne docieranie z reklamą w Internecie do wybranej grupy docelowej i dlaczego nie warto tracić pieniędzy na kampanie realizowane na zasadzie „chybił, trafił” mówi Michałowi Kołtuniakowi dyrektor generalny w Cloud Technologies
Rz: Badania GUS na temat wykorzystywania technologii teleinformatycznych w firmach pokazują, że blisko 30 proc. z nich korzysta z płatnej reklamy. Firmy wydają zatem coraz więcej pieniędzy w sieci, ale czy zawsze robią to w przemyślany sposób?
Piotr Prajsnar: Zanim przejdę do odpowiedzi na pytanie, warto podkreślić, że przeprowadzane badanie dotyczyło małych, średnich i dużych przedsiębiorców. Zatem nie ma tutaj danych o najliczniejszej grupie firm, czyli mikroprzedsiębiorstwach. Wracając natomiast do pytania, to rzeczywiście najnowsze dane GUS pokazują, że polscy przedsiębiorcy sięgają po reklamy internetowe coraz częściej, jednak nawet w połowie nie wykorzystują drzemiącego w nich potencjału. W efekcie, polski Internet pęka w szwach od nikomu niepotrzebnych banerów i wyskakujących nachalnie okienek, które tylko irytują internautów, a na pewno nie zachęcają do zakupów.
Firmy coraz częściej decydują się na reklamę w Internecie, więc przeznaczają na ten cel coraz większe budżety. Według badania PwC AdEx zrealizowanego na zlecenie IAB Polska, po trzech kwartałach 2016 roku wartość rynku reklamy online w Polsce zwiększyła się o blisko 370 mln zł...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta